Wednesday, January 7, 2009

Waktu sekolah.. Ver 3

kembali kepada cerita sekolah dulu2.. so, sekarang aku masuk part sekolah menengah plak.. kali ini aku cerita zaman tahun 1998-2000, dari form 1 hingga form 3.. kat mana? haha, aku x nak la guna publisiti budak felda taib andak yang dah feymes dan jadi anak emas meastro.. ye, aku sekolah di Kulai.. Sek Men Keb Tunku Abdul Rahman Putra, Kulai.. atau nama feymes dia STARP (pengetua aku yang 1st nak namakan STAR Putra, so semua student jadi star)..

sebelum tue, let me ceritakan satu peristiwa malang exectly sehari sebelum nak masuk form 1.. peristiwa itu adalah aku jatuh basikal.. dan impactnya adalah, tangan aku retak.. hari 1st pendaftaran tue, aku kena pg hospital.. balut tangan nie.. lama gak tunggu kat spital tue, sbb ada emergency, eksiden.. dan org tue meninggal hari tue gak.. apa2 pun, sebulan aku kena pakai simen kat tangan.. by the time nak bukak, simen tue dah lembik.. ganas la katakan.. simen tue x bleh kena air.. tapi blasah gak, amik wuduk, kena simbah ngan senior.. mcm2..

owh, lupa, masa nie la aku start masuk asrama.. form 1 dulu aku sgt kedekut.. milo x nak bg sesape pun kongsi.. yela.. mak aku bli tin kecik.. sket giler.. klu kongsi, cepat la abis.. mana bleh.. pastue kena kutuk satu blik sbb kedekut.. ahaha..

kelas yang aku masuk adalah 1RKA1.. RKA stands for Rancangan Khas Agama.. apa yang membezakan kami adalah kami belajar bahasa arab.. kelas kami agak dipandang tinggi.. asbab? ntah, sbb agama kot.. kami semua pakai songkok tetiap hari.. jadi tukang azan ke hape ke, kami gak la.. tukang baca doa kat perhimpuanan pun dipilih dikalangan kami.. ye, aku juga terpilih, dari form 1 sampai form 3, aku pembaca doa yang setia.. kalau aku boring, aku naikkan bendera.. sbb apa? klu kena berhimpun kat bwh, kena berdiri, klu jadi tukang baca doa ke, naikkan bendera ke, ada tempat duduk kat atas ngan cikgu.. slalu yang dok ngan kami adalah cikgu latifah (cikgu geografi aku)..

sepanjang aku form 1, bleh dikatakan aku x kenal langsung bebudak kelas except yang duk asrama.. pompuan? rasanya aku kenal form 2 sbb aku kena jadi ketua kelas.. owh.. kalau nak kata pasal jawatan, aku agak giler kuasa (semulajadi, bukan aku nak, tapi cikgu lantik).. dalam byk2, hanya satu je aku cari.. iaitu jadi pustakawan.. yup, dari form 1 aku berjaya jadi pustakawan.. dan aku kena pakai bj warna hijau.. seluar dah mmg hijau.. maka aku pun diberi gelaran "katak".. heh..

tapi, dalam byk2 jawatan, aku rasa yang paling besar adalah aku jadi AJK koperasi.. nama aku terpampang kat board tue.. bangga giler.. dan aku la selalu jadi juru kira wang kat sekolah.. best, mcm koperasi tue aku punya.. tapi aku tetap jujur ngan diri aku, xde satu benda yang aku amik for granted, semuanya atas permission atau aku bli sendiri.. sbbnya, curi pun x berbaloi.. xde barang yang mahal kat situ.. haha.. byk skill aku blaja.. jual bli, betulkan mesin fotostate, cekap dan cepat bekerja.. semua tue skill blaja kat situ.. mungkin korang rasa x best skill tue.. takpe, aku tau kenapa yang aku suka blaja skil2 itu..

aiseh.. dah panjang.. nanti x sedap nak baca.. karang aku sambung lagi k.. chow!!

1 comment:

Cikgu Shida said...

sy pun AJK koperasi gak..hahaha..tp name tak terpampang la..
tang malik ni,xbpe la nak rapat sebab lebih rapat ngan arip n acap..