Friday, January 30, 2009

Waktu sekolah lagi.. isk (versi 8)

cerita lagi mengenai waktu sekolah.. ye, masih lagi di MITT.. kali ini pendek je kot.. peristiwa menarik berlaku pada waktu itu x banyak.. antaranya, tahun tu parent aku pg buat haji bersama buat kali pertama.. sblm nie, mak aku pergi asing, and abah pegi asing gak.. mcm2 cerita gak la.. takpe, put aside.. apa lagi.. owh, kad pengenalan aku hilang buat kali pertama, dan bila aku ganti, kad pengenalan aku ala-ala smart card (1st time.. jakun beruk time tue.. siap eksen ngan abg2 aku)..

kehidupan aku biasa je kat sana.. xde apa menarik.. kat situ aku kantoikan seorang pengawas yang hisap rokok, and malam tue aku kena pukul beramai2.. aku x melawan, biar je.. nak kata sakit, x gak.. ntah.. maybe sbb masa kecik2 aku penah jatuh lagi truk kot.. tapi, yang selamatkan keadaan tetap faizal (klu x silap nama dia.. ala, ketua pengawas tue.. tapi, dia biar aku kena pukul dulu.. baru dia suh stop)..

ada sekali budak kena rasuk kat situ.. aku tolong la sket2.. haha.. lawak.. (gelak dulu jap..) budak tue ada la terlanggar mangkuk kat kubur cina ke hape ntah.. jin tue mengamuk.. dia masuk dalam budak tue.. aku cakap kat bebudak yang ada,"kalau aku kata baca, korang baca je k.." then diorang tanya, "nak baca apa?" "hentam je la" dengan selamba aku menjawab.. maka aku tanya kat jin tue "ko nak kuar x nak? klu x aku seksa ko.." then jin tue jawab "xnak!! aku nak bunuh budak nie!!" aku pun apa lagi.. "BACA!!!" maka bebudak yang ada time tue (sambil pgg budak yang kena rasuk tu) trus membaca apa sahaja surah yang terlintas di fikiran.. maka merontalah jin tue, and kitorang terus mcm tue, sampai la sorang ustaz suh kitorang kuar.. haha..

owh, aku kena handle satu event.. hari guru.. tu sbb ada org komplot saje je nak aku handle.. padahal.. aku x buat apa2.. cet.. baik x yah aku handle.. ada gak isu, antaranya pasal hadiah la hape la.. haha.. tapi akhirnya kami settelkan gak la.. simple.. malam habis majlis tue, kitorang ada prep sket.. aku pun jenjalan, dan tetiba aku dapat msg yang mak aku suh call umah.. maka aku pun pg ke telefon berdekatan.. (kat asrama pompuan.. kat asrama laki semua jahanam)

"malik, baca doa ini dulu..(sambil membaca dan aku ikut)... tahniah.. kau dapat masuk kolej islam.." aku simpan dulu.. diam jek.. "ok mak.. terima kasih.." letak je phone tue.. aku trus melompat "YAHOOOO!!!!!" aku menjerit keriangan tanpa mengira time tue aku kat tempat pompuan.. suka tahap dewa!! gile best.. muahaha...

maka dengan itu, tamatlah peristiwa aku di MITT dengan meninggalkan sekolah itu tanpa tau keputusan pertengahan tahun.. muahaha.. -END-

No comments: