Tuesday, January 13, 2009

Sekolah lagi... versi Khamsah (5)

Sekolah adalah zaman yang paling best nak main2, kenal manusia yang semacam ramai, pelbagai perangai, dari kaum berlainan.. sekolah la yang mematangkan, tempat mengenal erti hidup, berdikari dan tempat untuk disiplinkan diri.. sesetengah org mmg dianugerahkan kepintaran yang hebat, sesetengah lagi mempunyai kekuatan azam untuk berjaya, dan yang lain ada yang sangat2 rajin, suka berfoya2, suka cari pasal, dan~ macam2 lagi..

Sekolah kat Kulai nie, tempat aku bergaul dengan segala macam jenis org, baik melayu, cina dan india.. ada yang minat kat kita, x kurang gak ada orang yang kita minat.. menarik, kat sini dah mula nak bercintan, tulis2 surat, bahasa bunga2, n macam2 lagi.. hanya tinggal org untuk menilai, menerima dan bertindak seadanya..

disebabkan aku penah tgk org mabuk di alam percintaan, so, aku telah memulakan falsafah hidup aku pada masa itu.. antaranya "di zaman sekolah, aku takkan ber-couple.." as simple as that.. Alhamdulillah, aku berjaya.. aku mmg x couple, tapi minat pada org lain tue penah la.. minat, then jadikan inspirasi untuk terus maju.. ahaks, mcm member aku, bila ada budak yang dia nak jadikan adik angkat kim salam, n ckp "buat baik2 peksa bahasa arab ye".. amazing, dia dapat A trus dari x berminat langsung nak amik arab.. haha.. bagus giler..

masa2 f1-f3 nie la, aku rasa pemikiran aku byk berubah.. yela, sblm nie just duduk dalam kaw kampung, sekarang dok kawasan pekan.. 1 thing 4 sure, aku x mudah terpengaruh dengan anasir yang tak sepatutnya.. Alhamdulillah, maybe berkat mak abah hantar aku pg sekolah agama kot.. tapi, aku agak konfius, aku x tau cemana aku bleh dikenali org ramai kat sekolah tue.. padahal aku bukan la aktif ke hape ke.. bukan buat citer bohong la, tapi ada sekali mak ayah aku datang sekolah tanya kat budak india aku kat mana, diorang kenal aku.. padahal aku x penah pun rapat dgn mana2 bebudak india kat sekolah... huh..

bleh sesape tolong jelaskan kat aku, mcm mana org kenal aku? plzzz

4 comments:

djambu puadovich said...

ko comel kot...kah3...[sambil termuntah...]

mariamsss.blogspot.com said...

ya ampun..
sebab ko skema..
huuhuh..
n mayb paling skema dalam skolah tuh...:p

Murlak_s said...

comey? tolong la.. klu hensem tue bleh la terima lagi.. haha

skema? skeme apa plak nie? aku x penah masuk mana2 skeme cepat kaya beb.. apa la yam nie..

Cikgu Shida said...

sory ye bnyk menyibuk nak mengkomen kat sini..haaaa..pasal cite minat meminati ni..rase nak gelak la..hahahahaa...daku tahu siapakah yang diminati en. malik waktu tu....=)