Tuesday, February 26, 2008

Understanding.. Priority.. And Our Desire...

Bismillah.. Huh... (menghela nafas...)
Sebelum nak sambung, rasanya ada baik klu aku meminta maaf jika menyinggung mana2 pihak.. "not all people that we can cater their desire, what they want.. so, we just do what the best for the majority of the people..." rasanya ada lecturer penah cakap mcm tue sem lepas.. maybe, the great assoc. prof. dr shahul hamid when he said about ethics..

what do we understand about our religion? How much do we understand them? On what base, we try to follow? are sincere? somehow, itu antara soklan yang kuar dalam minda skrg...

Kenapa, ada org sanggup buat apa sahaja tanpa memikirkan org lain? kenapa, perlu ada perasaan selfish demi memenuhi kehendak sendiri? kenapa perlu ada sikap macam tue? why? and why?

biar la aku tinggalkan persoalan nie dulu... act, aku kecewa dengan diri aku, aku kecewa dengan teammate aku/member aku.. huh.. may God guide us.. i have to think... think bout it...

7 comments:

sammuel jack said...

aku lagi...
rilex malik..mara nampak...uhukz...pikirkan benda nih..kita manusia biasa yg berdosa...kita sendiri masih tak dapat memuaskan kehendak kita, bgmana kita hendak memuaskan kehendak semua...one more thing, tak semua yg kita buat org suke..hati2...
renung2kan, dan selamat beramal...=)

Hanna Rabittah said...

itu name nye kiasu malik

djambu puadovich said...

aku xpaham link ko antara religion dgn ape yg ko luahkan lepas tu...
lagipun, dah nama pn nak penuhi kehendak sendiri...sah2 la kene selfish. kalo nak penuhi kehendak org lain, bukan la selfish namanye...
dan dlm apa2 jugak keadaan, dlm situasi org2 biasa [yg bukan budiman sgt] mmg org akan utamakan diri dulu. baru org lain...bukan senang nak utamakan org lain. org2 tertentu je yg mampu...aku pun bukan org yg tertentu tu...:)

Murlak_s said...

mcm nie yeop, act aku bengang ngan membe aku nie.. dah la group aku, amik 2 subject je sem nie.. tapi alangkah aku x paus hati dia asik sibuk dengan benda lain.. aku dah bosan dengan dia.. alasan dia senang, nak pg berdakwah.. tapi dakwah apa klu dia biar kitorang terkotak katik, x buat keje, amik mudah dan buat selamba.. ikut aku, nak je campak dia ke laut, klu idup, idup la dia.. klu x, lamtak pi.. huh.. bengang tiap kali jumpa dia tau x.. urgh!!! i hate this!!!

djambu puadovich said...

owh...tu ke ceritanye...
kalo camtu, masing2 kene a tau keutamaan kita letak kat mana...aulawiyat...yg dulu, kita dulukan. yg kemudian, kita kemudiankan...kalo ko boleh buat ni, ko pn xda penin2 kepala pikir masalah org lain...

Murlak_s said...

yang jadi masalah bukan aku, member aku tue.. dia auliayatkan yang fardhu kifayah... abis tue, kami nie? ntah la yeop.. lantak dia la... aku dah x kuasa dah... letih

djambu puadovich said...

ko cari a geng, pukul dia ramai2...hahaha :P [ko jgn buat plak, kang masuk kes polis, mati aku kene tuduh sekali]