Friday, February 8, 2008

Funny things happen...

Dunia sekarang nie mcm2 benda pelik berlaku... bebudak muda berani buat maksiat terang2an, yang tua x nak kalah buat affair plak, pastue semua dirakam, semua di send, n semua org tonton.. maybe dunia nie dah nazak... berat sgt nak menanggung dosa2 yang selalu dibuat oleh manusia... bukan sikit masalah yang kita lihat jadi di dunia, banyak sgt.. pelik... sungguh pelik...

Cuba kita pandang balik masa kita sekolah rendah... aku rasa hepi sgt, walau time tu aku nie antara yang bangang dalam kelas.. suasana tempat aku harmoni... tenang... best ar... skrg x macam dulu lagi... padat, mencemaskan... huh.. even aku x kenal dah semua 40 house yang ada sekeliling aku... adeh...

Dulu ramai ulama' atau ilmuan2 yang suka beramal tanpa wang... tapi sekarang? Aku heran dgn sorang bekas lectutrer uia yang dulu mmg disegani... skrg, jgn harap org nak respect dia, walau dia wakil rakyat.. menghina hukum2 islam dengan menggunakan logic? sape dia? siapa dia nak melawan hukum Allah? dah besar sangat pangkat dia? ingat hukum Allah bleh diperlekeh dan diambil mudah? mencuri, bukan kata mencuri tu sebarang curi... klu aku amik pemadam kawan and kena potong tangan, mampos la.. tapi bukan itu yang dimaksudkan dgn hukum hudud.. ia ada limit, ada cara tersendiri... huh.. lantak la... biar dia menjawab dengan Tuhan... x pun menjawab dulu dalam kubur... moga2 harta2 atau apa sahaja yang dikejar membantu dia masa dihitung...

ermm... emosi la plak... takpe.. karang aku sambung lagi.. byk benda yang patut kita sedar, and kita renung... this blog is open.. komen lah... hentam la aku klu nak... nie utk kita berkongsi.. so think bout it.. apa yang kita kejar in line x dgn Islam.. jangan kita nie nama je Islam, tapi satu haprak pun kita x amalkan secara Islam... wallahua'lam

1 comment:

sammuel jack said...

salam semua....
saper amik marketing dia mesti tahu product cycle.
1)introductory
2)expansion
3)maturity
4)sales decline
5)demise
hm..kalau pk2kan sama jer product lifecycle tuh ngan kehidupan manusia ngan dunia nih..kiter pun makin tua,tak lama lagi pn bakal ke alam arwah...dunia ni plak mmg dah ckup tua tunggu masa nak di tiupkan sangka kala...jadi beingatlah kiter wahai umat...jadikan dunia nih tempat persinggahan sementara yg bermakna sebelum kiter menempuh alam akhirat yg ALLAH janjikan nikmat dan azab yg tak terhingga...