Wednesday, February 6, 2008

Hikmah disebalik kejadian...

Banyak benda yang berlaku pada diri kita yang kita x tau secara sedar atau x, ia mendatangkan satu faedah atau kebaikan pada diri kita.. Ujian demi ujian akan datang pada kita untuk menguji kemampuan dah keteguhan diri kita dari segi rohani dan jasmani.. biasanya ujian dalam bentuk jasmani atau fizilkal mudah utk kita hadapi, but x mudah kita nak hadapi ujian mental atau kerohanian diri...

banyak perkara yang dah jadi kat diri aku, x serupa mcm apa yang aku nak atau jangkakan dulu... dulu, aku nak pg overseas, mcm member2 aku yang blaja kat jepun la, Ukraine, London, Australia, dan memacam lagi... sakit hati gak la memula x dapat pegi.. tapi, nak buat cemana, BI aku masa spm dapat b4 (lowest grade i got at that time).. huhu.. tapi, bila dah nak abis uia nie, aku dapat rasakan byk gak benda baik yang aku dapat kat sini...

Arwah ayah aku dulu suruh aku masuk bahagian syariah, tapi aku tolak... hal agama bukan suatu yang senang... bukan boleh ko blaja jek, kena implement.. tapi, bila masuk uia, at least aku x tinggal trus bila aku ada peluang nak blaja bahagian islamic banking... cool... blaja apa aku nak, and at the same time aku comply dgn apa yang ayah aku nak gak... hehe...

selain dari tue, kat uia nie gak mcm2 aku blaja, jumpa and kenal... aku bersyukur... eg, last sem, aku jumpa membe nie, dalam 2 kelas actually, tapi grouping dgn aku just satu subject jek... klu aku x group ngan dia, aku rasa aku tunggang terbalik gak sem lepas.. skrg dia ngan member baik dia sambung master... (ermm... jgn marah ye sape yang terasa)... cool, aku tengok dia makin hepi... hope gak dia akan berterusan hepi... ceria jek tiap kali jumpa aku.. huhu...

nak sambung, tapi panjang sgt la plak... takpe, lain kali... so think bout it... sometimes, u feel regret, sometimes u feel disappointed, because of what happen to your life.. but, on the other hand, there is something that God want to give us, but before that, He want to test us whether we can accept all His challenge or test.. it is either we realize it or not.. unbelievable? believe it.. (tema kata2 dalam ripley's)

3 comments:

djambu puadovich said...

malik, aku add ko dlm senarai link blog aku ok? tq

Hanna Rabittah said...

hehehe.. tak terase. keke ke kau ckp psl org lain? hehehe. glad to meet u too fren

sammuel jack said...

yang baik jadikan tauladan,yg buruk jadikan sempadan....
renung2kan dan selamat beramal...=)