Sunday, February 3, 2008

future is ours?

tak lama lagi member aku kawin.. i used to say "hilang member aku sorang".. haha.. bila fikir2 balik, benda nie bukan senang, kan? orang kata kawin je, ada jodoh ada la, cinta pandang pertama la... memacam lagi.. hmmm...

sebut pasal kawin, apa yang kita faham? hidup berteman? hidup jadi lain? hidup lebih bahagia? banyak kes yang aku dah dengar.. yang paling best semalam ada org kata "sedang pemimpin kita pun dah ada vcd sendiri, vcd buat affair dgn bini org..." adeh... cedih... bila dengar mcm tue cedih aku... 1st, semua pemimpin ke mcm tue? 2nd, apa la benak sgt org yang buat affair tue, xde org lain? 3rd, klu dah gersang sgt, awat x kawin jek? 4th, sape yang gatal sebenarnya, laki ke pompuan? (keterangan lanjut, bacalah matika bulan feb)

bila sebut lagi pasal kawin, tgk keadaan kat uni nie, aku perasan mmg ramai kawin masa muda.. i.e. blum abis blaja lagi... mmg x salah.. cool lagi... klu bleh pun aku nak buat gak... tapi aku xde duit... yang kawin pun ramai anak lord.. fikir2 balik, kenkadang kawin nie makin buat org x senonoh.. yeke? rasanya aku dah penah kena, budak dah kawin tue byk alasan untuk buat assignment... ala, jgn kata kawin, nak couple pun dah jadi x senonoh... lupa kawan, perguna kawan, pentingkan diri sendiri... hampeh la... aku dah penah kena dah, diperguna, jadi drebar, di tengah2 malam kota... heh.. kawan trus jadi musuh... buhsan aku...

so, think bout it... kita nak melangkah ke alam baru, alam perkahwinan, or alam pra-perkahwinan (couple la ye)... cuba hisab diri sendiri... apa dah jadi ngan kita.. adakah kita golongan yang hanya manis berkata2, atau kita jadikan kata2 kita satu pegangan, supaya hubungan tue lebih manis... hmmm....

1 comment:

Hanna Rabittah said...

aku setuju dgn every word u typed nih... infact,zaman sekrang nih kan...kalau kawin mude..mereke akan memandang rendah dan menimbulkan fitnah kate "mesti ade ape2 tuh kawin cepat sgt tuh"... tapi at the same time, keluar2 dating sane sini berdua berkepit derang takde pulak nak pertikaikan... aku bengang dgn masyarakat spt ini.. anyway,xmamcam? aku pon br abis xm.. muahahha..keluar awal