Friday, February 6, 2009

Politik? Apa tu?

kalau aku ditanya spa itu politik, aku akan kata, aku tak tahu.. nape? aku x nampak politik yang sebenarnya kat mesia ni.. yang ada, hanyalah politik yang kotor dan keji.. baik peringkat negara, uni, mahupun mana2 sahaja..

apa itu keadilan?
apa itu demokrasi?
apa itu syura?
apa itu Islam?

apakah Islam tidak mengamalkan keadilan dan demokrasi? apakah org yang bernama dan beragama Islam, hanya lesen jadi wakil tapi tak mengamalkannya?

Moga mereka ingat perintah Allah dalam surah As-Saf ayat 2.. andai mereka pandai berkata, tapi hati busuk, dan x melaksanakan apa yang disuruh oleh agama, malah melaksanakan apa yang dilarang, (amal mungkar nahi ma'ruf).. berjaga2lah.. kita akan binasa..

Wallahua'lam

1 comment:

mariamsss.blogspot.com said...

tula pasal..
kesimpulannya tengoklah citer change...
hhehe.. aku dah abis tgk dah..
sangat motivated n its good for politician in malaysia..
huhuhu...