Wednesday, February 11, 2009

Adakah aku masih di takuk lama?

cuba menginsafi diri.. cuba muhasabah diri.. tatakala kita lalai dengan dunia, Tuhan tunjukkan dan beri peringatan.. samada kita sedar atau tidak..

sahabatku sudah pulang.. dengan seribu satu perubahan.. dahulu, benci dengan perangainya.. kini, dia tidak seperti dulu.. malah jauh lebih baik dari diriku yang ntah apa-apa ni.. sahabatku menambah ilmu didada.. aku? apa yang aku ada? sahabatku sudah tidak merapu jika berkata2.. aku? sahabatku membasahkan lidahnya dengan selalu beristighfar.. aku? masih lagi memaki, mencaci dan menghina org..

adakah aku masih di takuk yang lama? atau aku ini lagi teruk lagi? bisakah aku berubah? bisakah aku menjalani hidup ini dengan rahmat dari-Nya?

Ya Allah, ihdinas sirathal mustaqim.. Nawwir qulu bana ya Allah.. Rabbighfirli, rabbighfirli ya Allah.. rabbana zhalam anfusana, wa illam taghfirlana watarhamna lanakuna minaz zhalimin..

:(

2 comments:

djambu puadovich said...

uish...insaf la pulak...aku jatuh takuk ada la...:(

Murlak_s said...

tu la.. bila dikutuk2, sekali budak tue lebih baik dari ko.. ko nak kata apa? malu sendiri la gamaknye..