Friday, April 11, 2008

Hidup kini

bismillah..
skrg dgn x langsung aku menganggur.. member aku ada offer nak keje part time, tapi aku tolak.. (member aku x jatuh, n aku x buat any contact kat badan dia).. reason ada banyak.. yang paling dekat skali, bulan 5 dah ada recruitement baru.. so, aku nak take rest dulu.. sambil nak basuh2 anak2 sedara aku nie..
aku stay kat s.alam... x balik johor lagi.. cemana nak balik, akak aku perlukan aku.. ada masalah negara.. haha.. huh...
keje... kumpul duit... then? seingat aku, pengalaman paling best kat KISAS gak.. matrik ok la, tapi lagi sweet kat sek aku.. yang best tue, bukan suasana ke hapa ke... tapi kita dikelilingi oleh org2 yg genius.. bayangkan, nak masuk sek tue, majority straight A's.. adeh.. aku rasa, aku je paling hampas result yang dapat masuk sana.. 6A 2B 1C.. haha.. setau aku, xde sorang pun ka sana ada c utk pmr.. hm.. berkawan dgn bebudak genius, yang sentiasa buat hari2 menarik... x gitu yeop? haha.. dulu aku penah kata, "be the best among the best of the best".. aku pakai kata2 yang buat sendiri nie, demi nak survive kat situ.. yela, semua bebudak tue terpilih, dari sek masing2 yang terbaik.. so, aku kena compete dgn bebudak the best of the best.. haha.. merepek jek..
so, kali nie just nak share jek... sbb aku yang kena pk, think what im gonna be next 2-3 years.. huh.. God...

1 comment:

djambu puadovich said...

bkawan dgn dak2 genius mmg best.
bkawan dgn dak2 genius tapi kepala otak xbetul pun best gak...:P
bkawan dgn dak2 xberapa genius dan kepala otak xbetul lagi la best. [aku kira kategori ni la ni]
well, bila kita bergaul dgn org2 terpilih, maka kita akan terkesan oleh diorg. secara sedar ataupun x. persaingan tu yg membina kualiti satu2 insan.
but then again, aku enjoy dok KISAS sbb buleh belajar naik bas balik ipoh. kalo skola kat ipoh, umah kat ipoh, xberkembang la aku...:)