Sunday, April 13, 2008

Anak oh Anak..

bismillah..
anak itu satu anugerah.. ibu bapa diberi tugas untuk mewarnakan corak anak itu cemana.. biasanya anak akan ikut perangai ibu dan ayahnya.. anda setuju? klu jahat parent, kemungkinan besar jahat juga anaknya..
berita kebelakangan nie sgt la sedih.. yang sufiahnya, glamour melacur diri.. suka plak tue.. arini dalam harian metro, lelaki mengandung? what the heck? bila dilihat, padahal dia pompuan.. satu je aku nak kata... BODOH TAHAP DEWA!!!! bangang!! dah mmg pompuan, and buat pembedahan, then ngaku laki? huh.. anak dia tue ntah apa akan jadi ntah.. heh..
tapi yang sedih arini, parent yang menghidap AIDS resah anak yang sedang dikandung.. nak hidup biasa, norm, tapi dah kena "hukum".. apa yang bleh harap, anaknya bebas dari penyakit.. tapi, sedih x leh nak menyusu mcm ibu2 lain.. hm...
byk yang kena pk bila kita berdepan dgn bebudak kecik.. nak didik.. nak biar ada agama.. nak tanam sifat2 mahmudah.. nak hilangkan sifat mazmumah.. huh.. so think bout it.. agak2, klu kita dah kurang ajar dgn parent skrg, x ke nanti anak2 kita akan buat benda yang sama.. ntah2 siap dipukul, dipijak, disepak.. adeh... nak salahkan sape?
think... what we r now, what we will be in the future... and how our child will be.. anak2 yang baik pasti datang dari didikan yang baik.. dan didikan pertama datang dari umah.. umah, yang duduk kat situ x lain x bukan, kita dan pasangan kita.. may God bless you guyz...

2 comments:

djambu puadovich said...

aiii...nak menimang anak dah ke encik malik oiii?

Murlak_s said...

x.. member aku.. bini dia dah mengandung 5 weeks.. jeles gakk.. baru kawin 2-3 bulan yang lepas.. lagipun aku kena jadi nanny kat umah akak aku nie.. x larat nak layan kerenah bebudak nie.. gado.. gado.. gado.. huh..