Wednesday, April 1, 2009

Dapatkah kita bertahan?

Dengan hanya berbekalkan iman senipis kulit bawang, bolehkah kita bertahan dengan ujian Allah? Allah boleh menguji kita dengan perkara yang tak diduga.. Allah menguji samada hambaNya semakin bertaqwa kepadaNya, atau semakin jauh dariNya..

Kini aku terasa ujian semakin berat dari hari ke hari.. org mula x percaya dengan apa yang aku buat.. org mula pertikai dengan apa yang kita lakukan.. hm.. to be frank, mmg ada rasa sakit hati, geram, kecewa dan rasa nak hempuk jek.. tapi, sape la kita nie?

Ya Allah, unsurna bihidayatik, nawwir qulubana, ihdinas sirathol mustaqim.. rabbighfirli ya Allah.. Rabbana zalamna anfusana, waillam taghfirlana watarhamna lanakunanna minal khosirin.. Allahumma najjihna fil imtihan, fiddunya wal akhirah..amin..

6 comments:

onedin00 said...

nama pn manusia...
wat baik kene kata,wat jahat ape tah lg...
so..
jgn la pkkn sgt ttg pe org kata..
asalkan kita buat pe yang betul,
xlanggar AlQuran n AlSunnah,
follow hukum syara',
xmenyusahkan org yg xpatut kte susahkn,

bak kate org NOGORI..
JUST DO IT....
:-)

mariamsss.blogspot.com said...

sapa yang pertikaikan..
ko bagi tau aku sikit..
meh aku hempuk gak..
huhuh..

Suhaimi Mohd Nasir said...

pertikaian vs kritikan
hempuk vs hentam

biasala, dunia politik kerja..

Farah Nasar said...

"Hadapi dengan senyuman...."
(",)

djambu puadovich said...

banyak je benda aku xtahan skrg ni...

at least ko dh nk kawin dah...

Murlak_s said...

yeop..
what the heck?
apa, x tahan nak kawin ke?