Friday, July 31, 2009

Org suka merepek?

Bismillah,

lama dah kan aku x update.. yang pasti, aku byk hal kena buat.. keje biasa jek.. tapi, kerja2 luar baru nak membiasakan diri.. biasalah, kalau x, xde la aku kena kutuk tiap2 hari..

frankly speaking, aku x suka kena sindir melampau.. sket2 sudah la.. tapi kalau sampai tiap2 hari, benda yang sama, macam org jakun xde pengalaman, padahal dia lebih tau dari kita.. bangang!! bukan nak bagi kata2 semangat, tapi membuat org meluat ada la..

tapi pg semayang jumaat, sorang lagi makhluk yang suka merapu.. x habis2 citer pasal nafsu.. adeh.. pastu dok nasihat org kawin lagi.. hang tu, nape x buat? walaupun aku x oppose poligami, tapi x bermakna aku sokong 100%.. Allah buat rules ada sebab musabab.. dan jgn terlalu ambil mudah dengan kebenara/kebolehan/kekuasaan yang kita miliki.. pakai otak yang kat kepala, bukan pakai kepala lutut!!

aku ingat makhluk2 mcm nie aku jumpa sorang je kat uia, rupanya kat luar mmg lagi ramai.. diorang x takut ke kalau2 kata2 mereka memberi semangat kat org lain, pastue tup tap org tue buat dosa.. x ke namanya dia syubhat dan ada saham dalam hal dosa tue?

pujian sekali bermakna kata semangat.. pujian byk kali, apa makna? kalau tambah suara sinis mcm perli, apa plak maksudnya? jgn la suka nak pekena org.. jgn suka perlekeh org.. kalau maki, ko tanggung dosa sendiri, ko bagi pahala kat org tue.. tapi, kalau dok buat org sakit hati?

pk la sendiri.. malas!

3 comments:

djambu puadovich said...

fuiiii...sikit punya bengang ke kwn kita sorg ni~~

Murlak_s said...

mau nye x? ko jadi bahan gelak jek.. kalau org x sabo, dah lama dah kena pukul.. kan?

djambu puadovich said...

kan kan...:)