Thursday, November 6, 2008

Waktu sekolah dulu... Versi 1

Bismillah... kita bertemu di ruangan kali ini...

ini hari aku nak cerita zaman-zaman silam aku.. bukan nak berbangga atau nak menunjuk2, tapi just untuk masing2 tau dan maybe ini adalah record sejarah aku.. (my-story... a history.. tapi history tu maknanya cerita dia... hurmm..) kali ini aku nak cerita zaman antara tahun 1992 hingga 1997.. masa bila tue? ya... sekolah rendah.. exactly..

sekolah aku adalah sekolah kecik.. jauh sekolah ngan tempat aku adalah 100-200 meter shj.. klu jalan kaki x sampai 10 min... sepanjang aku kat sekolah tue, aku dapat la pegang beberapa jawatan penting.. aku la ketua darjah, ketua pengawas (pengawas yang hampas.. selalu lewat datang sekolah) , ketua platoon pengakap (tukang jerit perbarisan jek), ketua nasyid (x penah menang, malah asik no last), wakil pertandingan mcm2 (paling tinggi dapat no 2 peringkat daerah.. x penah masuk negeri pun)..

aku ditempatkan di kelas yang baget dapat 5A's, tapi result aku paling cikai dapat 2A's 3B's.. haha.. hampeh.. A aku cuma BM pemahaman ngan math jek.. (ye, aku terer math.. muahha) lain semua B... aku pk2 balik, cian cikgu2 yang ngaja aku.. list senarai cikgu adalahs seperti berikut:
BM Pemahaman- Cikgu Noraidah (kawin ngan ust sek agama aku)
BM Penulisan - Cikgu lelaki.. cikgu baru... lupa nama plak..
BI - Teacher Hafizah
Math - Cikgu Jupri (org jawa)
Sains - Cikgu wan (kot.. ada 2 org klu x silap.. adeh)

aku juga adalah pengampu paling terer kat sekolah tue.. semua cikgu kenal aku.. aku jaga koperasi.. aku jadi nadi koperasi... tanpa aku, xde sape nak jaga.. (aku x penah ingat aku bli barang koperasi tue dari org lain).. mcm2 la.. ketua rumah sukan pun aku.. teakwando (7th grade-kuning hijau) pun aku kena wakilkan.. (masuk pertandingan, kalah ngan budak lagi kecik dari aku masa semi.. kaki aku luka 1cm.. sbb pendek sgt, aku sepak muka dia, kena gigi dia.. koyak..lepas pertandingan, trus stop..)

antara masa2 yang aku ingat, waktu pertandingan lari 100 meter hari sukan sekolah.. cikgu buat litar tu oval (satu pusingan 100 meter shj) dan aku dapat track paling kiri skali.. aku punya nak menang, give all out.. aku berjaya dapat top 3, (x leh lawan budak wakil sekolah, wakil segala macam sukan kat sekolah tue) tapi, habis je sampai kat garisan penamat, aku trus tersungkur makan tanah.. coz aku x leh nak imbang badan.. xde kecederaan.. sakit je la.. sbb padang keras.. huuu..

ah... bos aku nak datang.. karang aku sambung versi seterusnya.. chow!!1

No comments: